Denna orientering… Varje år tvingas hundratusentals svenska skolungdomar ut för att leta efter dessa små orangea tygbitar i skogen. Verkligen en konstruktiv aktivitet…
Ja, alltså själv gillar jag verkligen att vara i skogen, det säger jag absolut inte emot. Men att stressa omkring och leta efter något bara för letandets skull är inte lika kul. Men jag kan ju ändå erkänna att när jag gick i skolan föredrog jag klart orienteringen över skoljoggen.
Självklart, Det värsta är bara när man har 2 kontroller med 1km mellanrum som man ska ta på 10 minuter. och marken är full av Sylvassa stenar och grenar
Sure: Me: “This orienteering… Every year, hundreds of thousands Swedish school children are forced out to look for these little orange pieces of fabric in the woods. Certainly a constructive activity…” Koala: “But it is fun!” Me: “Oh yea, I mean, personally I really like to be in the woods, I’m not saying anything about that. But to stress around looking for something only for the sake of looking, isn’t as fun. But I can still admit that back when I was in school, I definitely preferred the orienteering above the school jogging.” Olex: “Of course, the worst is when you only have two controls left, with one kilometre between, which you are supposed to get in ten minutes. And the ground is full of razor sharp rocks and branches.” Me: “I didn’t give a shit about getting the controls on time.”